1882

Wszystko zaczęło się w Alpach Lombardzkich w dolinie Valsassina, porośniętej bogatą roślinnością, nieopodal brzegów jeziora Lecco. To właśnie tu, a dokładnie w miejscowości Ballabio, Egidio Galbani i jego ojciec Davide rozpoczęli produkcję swoich pierwszych serów, specjalizując się w gatunku „robiola”. Egidio i Davide Galbani zaczęli przygodę z produktami mleczarskimi jako „zajęcie dodatkowe”. Głównym zawodem Davide, głowy rodziny, było kowalstwo. Początkowo Egidio wydawał się zdecydowany, by pójść w ślady ojca, lecz później odkrył w sobie prawdziwą pasję do sera i do przedsiębiorczości. Postanowił zainwestować w branżę mleczarską. Premiers logo galbani

1896

Portrait Egidio Galbani W 1896 roku młody Egidio Galbani udowodnił swój talent przedsiębiorcy, wynajmując gospodarstwo Cascina Triulza w Melzo, gdzie rozpoczął przetwórstwo mleka z pomocą siedmiu pracowników oraz silnika o mocy trzech koni mechanicznych. Egidio Galbani W małej mleczarni Cascina Triulza Egidio osobiście zajmuje się obsługą pieca grzewczego. Profesjonalny jak zawsze, angażuje się z pełnym poświęceniem i z właściwą sobie wytrwałością zdobywa odpowiedni certyfikat oraz umiejętność zapewnienia idealnego ogrzewania w swoim małym zakładzie.

1898

Galbani nie już jest firmą rodzinną, lecz spółką zatrudniającą 12 pracowników. Następuje wzrost produkcji i pojawiają się kolejne sukcesy: renoma Davide i Egidio Galbanich oraz ich wyrobów przekracza granice kraju, produkowane przez nich sery są wystawiane (i nagradzane!) na wystawach w Brukseli, Paryżu i Monachium. To początek kariery, której mocne strony stanowią ekspansja zagraniczna oraz uważna analiza potrzeb konsumentów z zagranicy.

1900

Récompense du jury de l’Exposition de Paris de 1900 Galbani uzyskuje potwierdzenie swoich pierwszych sukcesów, a kariera firmy w przemyśle mleczarskim znajduje się w decydującym punkcie. Egidio wychodzi z tej próby zwycięsko, co sam wyraża w następujących słowach: „Fakt, że jury na wystawie w Paryżu w 1900 roku (w której uczestniczyli producenci o podobnym profilu ze wszystkich krajów) przyznało mi pierwszą nagrodę, stanowi najbardziej dobitny i bezapelacyjny dowód na to, że moje wyroby mogą konkurować z produktami ze wszystkich innych krajów”. - Egidio Galbani -  

1906

Naissance du Bel Paese Narodziny Bel Paese, sztandarowego sera firmy Galbani, nazwanego nawet później „królem serów”, który stawi czoła silnej konkurencji francuskiej. Jak rozpoczęła się historia tego sukcesu? Egidio chciał stworzyć ser naśladujący właściwości wyrobów francuskich, lecz mający jednocześnie łagodniejszy smak i mniej intensywny zapach. Inną kwestią, na której Egidio bardzo zależało, był „brak umiejscowienia” nowego sera: jego celem było stworzenie nowoczesnego produktu, który nie będzie charakterystyczny dla konkretnego obszaru, lecz pozwoli każdemu czuć się u siebie w każdym miejscu. Intencje Egidio odzwierciedla nie tylko nazwa produktu – Bel Paese, czyli „Piękny Kraj” – lecz również jego opakowanie, nowoczesne i atrakcyjne. Egidio poszukuje nazwy godnej swojego nowego dzieła i znajduje rozwiązanie w… literaturze. Stary przyjaciel jego ojca, ksiądz Antonio Stoppani, napisał w 1875 roku książkę pt. „Il Bel Paese”, arcydzieło literackie opisujące piękno Italii. Nie mogło być lepszej inspiracji dla nazwy sera, który miał połączyć północ i południe Włoch! Etykieta nowego produktu jest nowatorska i przełomowa jak na owe czasy, nie tylko przez szczególny i charakterystyczny rozmiar, gdyż pokrywa ona cały ser, lecz również ze względu na detale graficzne. Przedstawia ona na pierwszym planie właśnie księdza Stoppani, a w tle nowoczesne Włochy, ukazane w postaci mapy sieci kolejowej, która była wówczas czymś całkiem nowym. Egidio przeanalizował wszystkie szczegóły tak dobrze, że Bel Paese również i dziś cieszy się popularnością.  

1911

Historyczna siedziba Cascina Triulza zostaje zamknięta. Spółka Galbani przenosi się do Melzo, małego miasteczka położonego kilka kilometrów od Mediolanu. Budynek składa się z holu głównego, pomieszczeń do odbioru mleka, stajni dla koni, magazynów na towar oraz kilku domów mieszkalnych (na początku dla rodziny Galbaniego, a później również dla pracowników).

1920

Ancienne usine Galbani Spółka Galbani nie doznaje praktycznie żadnego uszczerbku na skutek pierwszej wojny światowej, gdyż produkcja serów miękkich dla sił zbrojnych oraz szpitali była objęta gwarancjami w wyniku powołania obowiązkowego onsorcjum. Po zakończeniu wojny Egidio postanawia przeprowadzić dalszą modernizację firmy poprzez instalację innowacyjnych systemów chłodniczych w zakładzie w Melzo. Korzystając z trwającego okresu wzrostu gospodarczego, 26 maja 1920 roku Egidio zakłada Spółkę Akcyjną Egidio Galbani. Spółka Akcyjna Egidio Galbani Spółka podaje jako przedmiot działalności „przetwórstwo i handel w zakresie produktów mlecznych i ich przetworów”. W skład nowej spółki wchodzą: Egidio i Giuseppe, Giacomo (syna Giuseppe) oraz inni przedsiębiorcy z okolicy.

1925

La laiterie de Giussago (dans le département de Pavie) Rozpoczyna działalność mleczarnia w Giussago (w departamencie Pawii); to tu produkowany jest słynny ser Bel Paese oraz pyszny Mascarpone Galbani, idealny do przygotowania tiramisu, tradycyjnego deseru włoskiego, znanego również zagranicą.

1934

Spółka Galbani zatrudnia ponad 1000 pracowników, posiada 56 magazynów w głównych włoskich miastach oraz kontynuuje ekspansję zagraniczną, dysponując 4 spółkami zależnymi, 32 magazynami i 108 biurami reprezentacyjnymi, z których najbardziej odległe znajduje się w Argentynie.

1936

Galbani rozpoczyna działalność w branży mięsnej – kupuje fabrykę wędliniarską w Melzo, specjalizującą się w produkcji mortadeli, szynki gotowanej oraz kiełbas.

1945

W czasie drugiej wojny światowej na rzecz spółki Galbani pracuje 62 dostawców mleka. Mleko przyjeżdża do zakładu na przyczepach ciągniętych przez konie, które przez wiele lat stanowiły charakterystyczny element krajobrazu dróg i wsi w okolicach zakładów.

1956

Galbani trafia do serc wszystkich Włochów swoim słynnym hasłem „Galbani znaczy zaufanie”. W tym samym roku wchodzi na rynek Mozzarella Santa Lucia, która staje się jednym z głównych wyrobów w historii marki. Mozzarella Santa Lucia Mozzarella Santa Lucia, której koncepcja powstała w 1956 roku, charakteryzuje się specyficznym kształtem: przypomina wydłużoną kulę ściśniętą w środku, dzięki czemu jest podobna do gruszki. Nadal jest pakowana do drewnianych pudełek z lodem.  

1959

Paolo Panelli - Ercolino sempre in piedi Strategia promocji spółki Galbani sprawdziła się już w momencie wynalezienia specjalnego „opakowania” sera Bel Paese. Nowy pomysł na promocję marki stanowi potwierdzenie talentu Galbani do stałego wyprzedzania swoich konkurentów w świecie serów. W 1959 roku Paolo Panelli po raz pierwszy wciela się w rolę postaci z programu telewizyjnego dla dzieci „Ercolino sempre in piedi” i wchodzi do historii całego pokolenia młodych Włochów. Sympatyczny, słynny Ercolino porusza serca nie tylko najmłodszych. „Ercolino sempre in piedi” Popularność Ercolino sięga zenitu. Oto wersja „nadmuchiwana”, która bawiła wszystkie dzieci.  

1961

Histoire de galbani - Récolte de lait Świat carrozza, typowych pojazdów przypominających powozy, używanych do tej pory do przewozu mleka, odchodzi definitywnie do przeszłości – wraz z postępem technologicznym lat 60. Nadchodzą ciężarówki! Mleko transportuje się jeszcze w klasycznych bańkach, jest dostarczane i odbierane rano oraz wieczorem, ale coś się zmienia: ilości mleka są coraz większe i rośnie też liczba kilometrów codziennie pokonywanych tras. Aby zostać menalatte (przewoźnikiem mleka) w spółce Galbani, trzeba mieć charakter.  

1965

Mozzarella Santa Lucia Do tej pory Mozzarella Santa Lucia miała charakterystyczny kształt gruszki. W 1965 roku, w programie telewizyjnym „Carosello”, w którym po filmach (często lekkich, komicznych skeczach lub interludiach muzycznych) następowały reklamy, nadano reklamę nowej i innowacyjnej wersji produktu: Santa Lucia w zalewie w szczelnym opakowaniu. Tak, pierwszą nowoczesną formę mozzarelli wynalazła spółka Galbani!

1970

AOP Gorgonzola - logo W Novara powstało pierwsze oficjalne konsorcjum na rzecz sera gorgonzola; Galbani było jednym z założycieli konsorcjum, którego celem jest „ochrona i nadzorowanie procesu produkcji i handlu serem gorgonzola oraz wykorzystywania jego nazwy”. Istnieje wiele zasad dotyczących produkcji tego sera i ważne jest, aby były one przestrzegane. Zgodnie z prawem (i oczywiście z tradycją) tylko dwa regiony we Włoszech mają prawo produkować gorgonzolę – Piemont i Lombardia, a w nich ser ten wytwarzać można jedynie w kilku departamentach.

2006

Logo groupe Lactalis Galbani wchodzi do grupy Lactalis, światowego lidera w produkcji wyrobów mleczarskich. Marka staje się jeszcze bardziej międzynarodowa.

2008

Narodziny grupy Lactalis Italia, która skupia historyczne marki włoskiej branży serowarskiej, takie jak Invernizzi i Cademartori oraz oczywiście Galbani.

2012

Spółka Galbani obchodzi 130. urodziny.

130 lat historii, osobowości, ciekawostek, produktów i sukcesów. Dzieje marki odzwierciedla również jej znak towarowy.